شماره آگهی : 353641

منبع کویل دار آذین تهویه | قیمت منبع کویلی

شماره تماس : 09194201355

منبع کویل دار چیست؟
همان طور که از نام این دستگاه مشخص است یک منبع ذخیره آب می باشد که بواسطه کویل حرارتی موجب گرم شدن اب درون منبع می شود. کویل منبع کویلی به بخار یا اب گرم متصل می شود و فضای داخلی منبع نیز با اب شهری و دمای 30 درجه پر می شود. بواسطه تبادل حرارت بین کویل مسی و آب درون مخزن دمای آب تا حدود 60 درجه افزایش می یابد. واین کار اصلی یک مخزن آب گرم می باشد. برای خرید و سفارش منبع کویل دار به وب سایت اذین تهویه مراجعه نمایید.https://www.azintahvie.com/
نحوه عملکرد منبع کویل‌دار:
منبع کویلی در واقع نوعی مبدل حرارتی محسوب می‌شود که به‌صورت غیرمستقیم بین دو سیال گرم و سرد تعادل برقرار می‌کند و موجب گرم‌شدن آب سرد موجود در مخزن اصلی یا همان منبع می‌گردد. مکانیزم عملکرد منابع کویلی به این شکل است که آب داغ یا بخار از طریق بویلر و دیگ آب گرم وارد کویل حرارتی می‌شوند و حرارت خود را به آب موجود در مخزن منتقل می‌نماید، سپس به سمت منبع گرمایش در موتورخانه رفته و مجدداً همین سیکل تکرار می‌شود تا دمای آب مخزن کویل‌دار به حد موردنظر برسد.
نکته مثبت در منبع کویلی این است که در زمان عدم مصرف آبگرم، می‌توان از طریق درنظرگرفتن خط لوله برگشت آبگرم مصرفی، آب موجود در لوله‌ها را به مخزن برگشت داد تا در زمان نیاز آب گرم موردنیاز به‌سرعت و بدون اتلاف انرژی و هدردادن آب فراهم شود.
توجه داشته باشید درصورتی‌که خط برگشت آب گرم در زمان پایپینگ اجرا نشده باشد. در زمان باز شدن شیر آب گرم، به علت سردشدن آب موجود در لوله می‌بایست حجم آب موجود در لوله تخلیه شود تا آب گرم به مصرف‌کننده برسد. این مسئله باعث هدررفت قسمت زیادی از آب شرب می‌شود.
نکته مهم در عملکرد درست یک منبع آب گرم کویل‌دار انتخاب صحیح حجم مخزن و سطح مفید کویل است. اگر هرکدام از این دو مورد به‌درستی در زمان ساخت منبع کویلی رعایت نشود مصرف‌کنندگان به‌احتمال زیاد دچار مشکل و کمبود آب گرم خواهند شد.
به طور مثال یک منبع کویل‌دار ایستاده با ظرفیت 1000 لیتری نیاز به سطح کویل 25 تا 30 فوت دارد درصورتی‌که کویل با سطح کمتر در نظر گرفته شود آب موجود در مخزن به‌خوبی گرم نمی‌شود و ساکنین در زمان استفاده از آب گرم با کاهش دمای آب گرم مواجه می‌شوند. همچنین حجم ذخیره آب منبع باید به‌ازای هر واحد 100 متری در حدود 110 لیتر باشد تا در زمان پیک مصرف با کاهش فشار آب روبرو نشوید.

انواع منبع کویل‌دار :

منابع کویلی را می‌توان از چندین لحاظ دسته‌بندی نمود که شامل شکل ظاهری منبع، تعداد کویل، جنس بدنه و کویل حرارتی و... می‌شود. در ادامه انواع مختلف آن را توضیح خواهیم داد.


منبع کویل‌دار ایستاده یا عمودی :

یکی از مرسوم‌ترین و پرمصرف‌ترین اشکال این تجهیز گرمایشی نوع منبع کویلی ایستاده است. منابع کویل‌دار عمودی به لحاظ جانمایی و اشغال فضای موتورخانه بسیار مناسب هستند؛ چون فضای کمی را اشغال می‌کنند. ارتفاع این مدل از منبع‌ها از 150 سانتی‌متری شروع می‌شود و در ظرفیت‌های بالاتر تا 300 سانتی‌متر نیز می‌رسد.


منبع کوئل‌دار افقی یا خوابیده :
معمولاً در مکان‌های که ارتفاع سقف کم است و امکان استفاده از منبع کویل‌دار ایستاده نمی‌باشد. از منبع کویلی خوابیده یا افقی می‌توان استفاده نمود. این منابع به‌صورت خوابید بر روی یک چهارپایه و در ارتفاع 1.5 تا 2 متری از سطح زمین قرار می‌گیرند و اتصالات ورودی و خروجی در دو طرف کلگی منبع قرار داده می‌شود. از لحاظ کارایی و ابعاد، این دو مدل منبع کوئلی با هم تفاوتی ندارند و فقط مبنا انتخاب محل قرارگیری و محدودیت‌های محل نصب است. قیمت منبع کوئل‌دار ایستاد و افقی با هم چندان تفاوتی ندارد؛ چون به یک‌میزان متریال در آن استفاده می‌شود.

منابع کویل‌دار تک کویل و دو کویل:
به طور معمول تمامی منابع کویلی ایستاده و خوابیده به‌صورت تک کویل طراحی و تولید می‌شوند. ولی در موارد خاص و طبق درخواست مشتری از دو کویل در منبع استفاده می‌گردد که علت اصلی این کار دو مورد زیر است.
الف) در منابع کویل‌دار بزرگ به علت حجم بالای کویل بهتر است بجای یک کویل از دو کویل مجزا استفاده شود تا هم سرویس و نگهداری راحت‌تر انجام شود و هم در صورت نیاز به اسید شوی بتوان با یک کویل از دستگاه استفاده نمود. همچنین برای بالابردن راندمان منابع کویلدار، گاهی از دو کویل استفاده می‌شود تا بهتر تبادل حرارت صورت گیرد.
ب) در مواقعی که از سیستم گرمایش خورشیدی در فرایند گرمایشی استفاده می‌شود از منبع کویل‌دار دو یا چند کویل استفاده می‌کنند. در این حالت سازنده منبع کویل‌دار یکی از کویل‌ها را به دستگاه خورشیدی متصل می‌کند تا با کمترین هزینه آب را گرم کند. درصورتی‌که این میزان انرژی کافی نباشد از کویل‌های بعدی که به بویلر متصل می‌شود برای گرم‌کردن سریع‌تر آب می‌توان استفاده نمود.
منبع کویل دار آذین تهویه | قیمت منبع کویلی